Assalamualaikum

Dulu kini dan selamanya

Sunday, December 11, 2011

PUISI BUAT KEKASIH

Andai saat ini
Ilahi memanggil ku kembali
Kuharap kau tabah menghadapi
detik detik dan liku hidup ini
Kerana aku tak mungkin lagi berada disisimu
Aku tak lagi dapat mengusap wajah manja mu itu
Tak mungkin aku mampu lagi menggapai tangan mu
Apatah lagi untuk aku mencarik hati mu
dengan tinta-tinta kerinduan
Warkah-warkah kasih sayang
irama-irama kesyahduan
bait-bait puisi riang
dan baris-baris kenangan
Yang pernah kita simpulkan
sayang andai saat ini saat terakhir aku disisimu
Izinkan aku tatapi tiap lirik wajah mu
Izinkan aku mencuit senyum manja
Izinkan aku selami hatimu
izinkan aku padam kan luka dijiwa mu
Biarkan sisa hidup ini dengan aku tabur setitik bahagia
agar kau tak kan mudah melupakan ku
Kau tak kan mudah tinggalkan cinta ku
Tak mudah kau usir rindu yang bertandang saat ini
biar ia menjadi sejarah yang tidak mungkin kau lupa
Cukup lah sahingga kau belum berpunya
sayang andai masa Sudah mengakhiri
andai saat yang dinanti tiba dihati
Ku harap kau rela membiar ku pergi
ku harap kau dicucuri rahmat dari ilahi
sentiasa bahagia dan hidup ceria
aku akan melihat kau dari jauh
jangan lupakan aku biar pun kau sudah berpengganti
hulurkan doa mu pada ku tiap malam
agar ku bisa mendengari lagi suara merdumu
hadiah kan ku bacaan yasin dan doa
setiap kali kau akhiri tuntutan mu sayang….

No comments:

Post a Comment