Assalamualaikum

Dulu kini dan selamanya

Wednesday, December 21, 2011

Sekadar renungan

sesekali kita perlu DERITA
untuk mengenal erti BAHAGIA...
sesekali kita perlu KECEWA
untuk kita kenal erti KEJAYAAN...
sesekali kita perlu MENANGIS
untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...
sesekali kita perlu TERHIRIS
untuk kita kenal DIRI SENDIRI...

dalam jauh sebuah perjalanan,
ALLAH amanahkan sebuah perjuangan..
terimalah dengan kekuatan...
terkadang sakit yang mendatang..
terkadang teman tak sehaluan..
terkadang cemerlang tak kesampaian..
namun..
kita perlu gah di sisi ALLAH
untuk meneruskan perjuangan..

apabila aku kesepian hiburlah aku dengan suaramu...
apabila aku sakit ubati aku dengan rasa kasih sayangmu..
apabila aku mati, jangan mandikan aku dengan air matamu..
apabila aku terkubur, kuburkan aku dihatimu...
bila aku tersesat, selamatkanlah aku dengan doamu.......???

* Tetap TERTAWA walau sebenarnya ia ingin MENANGIS
* Tetap TERSENYUM walau sebenarnya ia KECEWA
* Tetap KUAT walau sebenarnya ia sudah TAK SANGGUP lagi
...* Tetap SEMANGAT walau TERTEKAN oleh masalah
* dan yang terpenting tetap SABAR dan memandang segalanya baik-baik saja
walau sebenarnya ia sudah TERLUKA..

No comments:

Post a Comment